MayaHealth - Centar dobrih navika

Pozovi danas na:

064/402-61-92

011/33-48-229

Smptomi nedostatka magnezijuma u organizmu

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Magnezijum je jedan od najvažnijih minerala, zbog čega nedostatak magnezijuma u organizmu može biti ozbiljan problem.

Neki stručnjaci smatraju da svaka poznata bolest može da bude povezana sa nedostatkom magnezijuma. Iz toga proizilazi, logično, da magnezijum može biti jedan od “lekova“ za skoro svaku bolest. Ne samo da magnezijum pomaže u regulisanju nivoa kalcijuma, kalijuma i natrijuma, već je neophodan za ćelijsko zdravlje i predstavlja važnu komponentu u preko 300 biokemijskih funkcija u telu.

Čak i glutation, najjači antioksidans našeg tela koji je čak nazvan „glavni antioksidans“, zahteva magnezijum za svoju sintezu.

Nedostatak magnezijuma u organizmu je veoma česta pojava, a da ljudi nisu ni svesni toga.

Koji su uzroci za nedostatak magnezijuma u organizmu?

Neki od osnovnih uzroka za sve veću incidencu nedostatka magnezijuma među populacijom su navedeni u nastavku:

Iscrpljivanje zemljišta, genetski modifikovani organizmi (GMO) i hemikalije u našoj hrani. Pošto se minerali neprestano uklanjaju ili više nisu dostupni u zemljištu, procenat magnezijuma prisutan u hrani je znatno smanjen.

Digestivne bolesti, kao što je sindrom crevne propustljivosti, mogu izazvati malabsorpciju minerala, uključujući magnezijum. Danas veliki broj ljudi ne absorbuje neophodne hranljive materije. Isto tako, kako starimo, apsorpcija mineralnih materija ima tendenciju da se smanjuje, pa se verovatnoća povećanja nedostatka magnezijuma u organizmu povećava.

Hronične bolesti i upotreba lekova takođe mogu biti odgovorni. Većina hroničnih bolesti je povezana sa nedostatkom magnezijuma i nedostatkom apsorpcije minerala. Lekovi oštećuju creva, koja su odgovorna za apsorbovanje magnezijuma iz hrane.

Da li treba da brinete da ste i vi u riziku od nedostatka magnezijuma?

Zavisi od faktora rizika i simptoma. Takođe, oko 80% ljudi ima nizak nivo magnezijuma, pa su tako i velike šanse da će se pod odgovarajućim uslovima nivo magnezijuma spustiti ispod donje normalne granice.

Nedostatak magnezijuma simptomi

Kada je u pitanju nedostatak magnezijuma u organizmu simptomi često nisu prisutni na početku, pa mnogi ljudi ni ne znaju da pate od ovog stanja. Evo nekih ključnih simptoma nedostaka magnezijuma:

1. Grčevi u nogama

Čak 70% odraslih i 7% dece redovno doživljavaju grčeve u nogama. Grčevi u nogama mogu biti mnogo više od trenutne smetnje – oni takođe mogu biti veoma bolni.

Zbog uloge magnezijuma u neuromuskularnim signalima i kontrakciji mišića, istraživači su zapazili da je nedostatak magnezijuma često kriv za grčeve u nogama.

Sindrom nemirnih nogu je još jedan upozoravajući znak nedostatka magnezijuma. Da biste prevazišli grčeve nogu i sindrom nemirnih nogu, trebalo bi da povećate unos magnezijuma i kalijuma.

2. Nesanica

Nedostatak magnezijuma često prethodi poremećajima spavanja, kao što je anksioznost, hiperaktivnost i nemir. To je najverovatnije zbog toga što je magnezijum od vitalnog značaja za funkciju GABA, što je inhibitorni neurotransmiter koji „smiruje“ mozak i podstiče opuštanje.

Uzimanje oko 400 mg magnezijuma uveče pre odlaska na spavanje ili uz večeru je najbolje doba dana za uzimanje ovog suplementa. Isto tako, dodajući u ishranu hranu bogatu magnezijumom tokom večere (kao što je spanać), može da pomogne.

3. Bol u mišićima/fibromijalgija

Jedna studija je ispitivala ulogu magnezijuma u simptomima fibromijalgije, a otkrila je da povećanje potrošnje magnezijuma smanjuje bol i osetljivost, a takođe poboljšava markere imunog sistema u krvi.

4. Anksioznost

Kada je u pitanju nedostatak magnezijuma simptomi mogu da se odnose i na psihičke poteškoće, poput anksioznosti. Kako nedostatak magnezijuma može uticati na centralni nervni sistem, konkretnije naciklus GABA u organizmu, njegovi neželjeni efekti mogu uključiti iritabilnost i nervozu. Kako se nedostatak magenzijuma u organizmu pogoršava, to uzrokuje visok nivo anksioznosti i, u teškim slučajevima, depresiju i halucinacije.

Zapravo, pokazano je da magnezijum pomaže u smirenju tela, mišića i pomaže u poboljšanju raspoloženja. To je vitalan mineral za opšte raspoloženje. Zato se pacijentima koji pate od anksioznosti preporučuje uzimanje magnezijuma.

Magnezijum je potreban za svaku funkciju ćelije od creva do mozga, pa nije ni čudo što utiče na toliko telesnih sistema.

5. Visok krvni pritisak

Magnezijum deluje u saradnji sa kalcijumom, kako bi podržao regularan krvni pritisak i zaštitio srce. Dakle, kada imate nedostatak magnezijuma, često imate i malo kalcijuma i imate veći rizik za hipertenziju ili visok krvni pritisak.

Jedna studija je ustanovila da ishrana koja je bogata magnezijumom može smanjiti rizik od moždanog udara za 8%. Ovo je značajno, budući da hipertenzija uzrokuje 50% ishemijskih moždanih udara u svetu.

6. Dijabetes tipa 2

Jedan od četiri glavna uzroka nedostatka magnezijuma je dijabetes tipa 2, ali je to i čest simptom. Na primer, istraživači iz Velike Britanije su otkrili da je nizak nivo magnezijuma bio 10 puta češći kod dijabetičara.

Kao što je i očekivano, pokazano je da ishrana bogata magnezijumom znatno smanjuje rizik od dijabetesa tipa 2 zbog uloge magnezijuma u ​​metabolizmu šećera. Još jedna studija je otkrila da jednostavno dodavanje suplementa magnezijuma (100 mg dnevno) smanjuje rizik od dijabetesa za čak 15%.

7. Umor

Nizak nivo energije, slabost i umor su česti simptomi nedostatka magnezijuma. Većina pacijenata sa sindromom hroničnog umora imaju takođe nedostatak magnezijuma u organizmu.

8. Migrena

Nedostatak magnezijuma povezan je sa migrenom, zbog svog uticaja na neurotransmitere. Jedna studija je pokazala da 360-600 mg magnezijuma dnevno može smanjiti učestalost migrene do 42%.

9. Osteoporoza

Telo prosečne osobe sadrži oko 25 g magnezijuma, a oko polovine toga je u kostima. Ovo je veoma važno shvatiti, posebno kod starijih osoba, kod kojih postoji opasnost od slabljenja kostiju.

Jedna studija je otkrila da suplementacija magnezijumom značajno usporava razvoj osteoporoze nakon samo 30 dana. Pored uzimanja dodatka magnezijuma, takođe bi trebalo da razmislite o tome da uzimate više vitamina D3 i K2, kako biste prirodno izgradili gustinu kostiju.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena *